خدمات

ساندویچ‌پانل

ساندویچ پانل یکی از مصالح نسبتا جدید در صنعت ساختمان می باشد. ساندویچ پانل از ترکیب فوم پلی اورتان و دولایه ورق فلزی محصولی تولید می شود.این کالا عایق بسیار خوبی برای گرما، سرما و صوت می باشد. همچنین در صورت دقت در نصب و اجرا آب بند و هوابند بسیار خوبی هم می تواند باشد.

ساندویچ پانل چیست؟

هسته ساندویچ پانل (لایه عایق) ویژگی هایی مانند دوام، عایق حرارتی و صوتی و محافظت در برابر آتش را تضمین می کند.

ساندویچ پانل ها علاوه بر موارد فوق سرعت مونتاژ و اجرای کار را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد. بنابراین به طور گسترده برای ساخت و ساز ساختمان های تجاری و اداری، ساختمان های اسکلت پیش ساخته از جمله انبارها، فضاهای صنعتی و سازه های کشاورزی ، سردخانه ها، سالن های ورزشی و اجتماعات استفاده می شوند.

ساندویچ پانل بسته به کاربرد به دو دسته دیواری و سقفی تقسیم می شوند. در انتخاب ساندویچ پانل دیواری ، پارامترهای کلیدی مهندسی حرارت، مقاومت و ویژگی های حفاظت در برابر آتش مهم است، در حالی که برای پانل های سقفی، ظرفیت باربری و عمر طولانی نیز اهمیت دارد.  پانل های با مقاومت حرارتی کمتر از پارامترهای ذکر شده، برای استفاده در ساخت ساختمان های کم مصرف توصیه نمی شود.

پانل های پر شده با پلی استایرین یا یونولیت دارای ویژگی های عملیاتی ضعیفی هستند، بنابراین، به عنوان یک قاعده، برای ساخت سازه های موقت با عمر مفید حداکثر 10 سال و بدون نیاز به حفاظت در برابر آتش استفاده می شود، زیرا پلی استایرن قابل احتراق است. جدای از آن، میزان عایق صوت و حرارت هم نسبت به پلی اورتان کمتر می باشد. تنها مزیت ساندویچ پانل های پلی استایرن قیمت پایین آنهاست.

کاربرد ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها کاربردهای متفاوتی دارد که هر کدام روش نصب متفاوتی دارند.

ساندویچ پانل ها دارای کاربرد های بسیار زیادی هستند و در جاهای مختلفی از آنها میتوان استفاده کرد. با توجه به نیاز مکانی که این محصول در آنجا مورد استفاد قرار میگیرد و با توجه به هدف استفاده، انواع ساندویچ پانل ها به کار برده می شوند. ساندویچ پانل به دو روش تولید قالبی و متوالی تولید می شود. روش تولید متوالی بهترین نوع ساندویچ پانل می باشد.

خصوصیات ساندویچ پانل

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل

دیواری

ساندویچ پانل

سقفی

با شکل ورقه فرم داده شده جهت مقاومت ساندویچ پانل ها تولید می شود. در این حالت شیار ها کوتاه تر می باشد. جهت کاربردهای مختلف ضخامتهای مختلف دارنده از 30 میلیمتر تا 200 میلیمتر 

با شکل ورقه فرم داده شده به شکل ذوزنقه با نک بلند تولید می شود تا در مقابل بار برف تحمل بیشتری داشته باشد. 

پروژه

پارک آبی تهران (اُ پارک)

بزرگترین و با کیفیت ترین پارک آبی ایران در فضای بسیار زیبا طراحی اجرا شد . ابعاد سالن 80*80 متر با ارتفاع 26 متر در غرب تهران ساخته شد . نور گیر از سقف و دیوار توسط این شرکت اجرا شده ، نور طبیعی بسیار خوبی در روز در داخل سالن وجود دارد.

انواع ساندویچ پانل های سقفی

انواع مختلفی از ساندویچ پانل وجود دارد: خطی، موج دار، صاف و سینوسی. با توجه به ویژگی های فنی تولید، سطوح صاف و سینوسی فقط برای پانل های با هسته فوم پلی اورتان امکان پذیر است. برای مکان هایی که لازم است از تجمع گرد و غبار جلوگیری شود یا شستشوی مکرر برنامه ریزی شده است، برای راحتی باید از پانل هایی با سطوح صاف استفاده شود.

ساندویچ پانل ها را می توان به صورت افقی، عمودی یا در شیب نصب کرد. استفاده از پانل های ساندویچ حتی برای نصب دیوارهای منحنی در صورتی که شعاع منحنی 30 متر یا بیشتر باشد مجاز است. برای تطبیق یکنواخت تغییر شکل پانل ها، توصیه می شود آنها را در یک دهانه نصب کنید.

در انتخاب رنگ ساندویچ پانل باید به قابلیت گرم شدن و انبساط فلز دارای رنگ های مختلف توجه داشت، زیرا این امر تا حد زیادی طول عمر و ویژگی های زیبایی پانل ها را تعیین می کند. هرچه رنگ تیره‌تر باشد، سطح خارجی بیشتر گرم می‌شود، بنابراین رنگ‌های تیره برای استفاده در سقف توصیه نمی‌شوند، پانل‌ها در اثر نور خورشید گرم می‌شوند و ممکن است موج‌دار شوندو روکش می‌تواند از هسته جدا شود. همچنین نصب ساندویچ پانل تیره در نمای جنوبی توصیه نمی شود، زیرا پانل ها ممکن است خم شوند و در نتیجه موج ایجاد کنند، به خصوص اگر پانل ها بیش از 6 متر طول داشته باشند.

ساندویچ پانل آیا تحمل بار زیاد را دارد ؟

ظرفیت باربری ساندویچ پانل یک ویژگی مهم است، زیرا در حین کار، پانل ها در معرض تأثیر برف، باد، فعالیت لرزه ای و غیره قرار می گیرند. به عنوان مثال، برای ساخت یک ساختمان در مناطق مختلف، مقادیر بار باد و برف می تواند متفاوت باشد. همچنین لازم است ویژگی های سازه ای، بارهای خدماتی و همچنین شرایط عملیات ساختمان در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، سقف علاوه بر بار برف، باید با یک ابزار نظافتی در مقابل یک فرد مقاومت کند.

در پروژه هایی که امکان انفجار وجود دارد، باید از سازه های سبک متحرک استفاده شود. در چنین سازه‌هایی از ساندویچ پانل‌هایی با انواع فیکس‌کننده‌های خاص استفاده می‌شود که در صورت افزایش فشار داخلی، فشارزدایی از قسمت‌های خاصی از نما را تضمین می‌کند. این امکان اجازه می دهد تا از صدمات به افرادی که در داخل محوطه و در نزدیکی جسم هستند و همچنین آسیب به سازه های ساختمان جلوگیری شود.

مصالح استفاده شده در ساندویچ پانل

هنگام خرید ساندویچ پانل، به یاد داشته باشید که در صورت استفاده از لوازم جانبی بی کیفیت یا مونتاژ نادرست، حتی بهترین محصولات نیز به سختی عمر مفیدی را که توسط سازنده اعلام شده است، داشته باشند. انتخاب بست ها، مهر و موم ها، چوب ها و ریل ها، مانند انتخاب خود ساندویچ پانل ها، باید بر اساس ویژگی های کیفی محصولات، ویژگی های نوع خاصی از پانل ها و توصیه های سازنده باشد.

با وجود سهولت ظاهری، مونتاژ ساندویچ پانل یک کار نسبتاً پیچیده و پرمسئولیت است که تمام هزینه های عملیاتی بعدی و عمر مفید ساختمان به آن بستگی دارد.  بنابراین توصیه می شود نصب ساندویچ پانل را به شرکت های مجرب ساختمانی تخصصی که می توانند تجربه خود را با گارانتی مربوطه تایید کنند، سفارش دهید.

ساندویچ پانل پیش ساخته از ورقهاي فلزي رنگ شده استاندارد در كارخانه استفاده مي شود ساندویچ پانل پیش ساخته با عايق اورتان، با تزريق پيوسته ساخته مي شوند

ساندویچ پانل پیش ساخته همان طور كه قبلا در کاربرد ساندیچ پانل ها اشاره شد، براي ساخت ساندويچ پانل هاي ساختماني،ساندویچ پانل پیش ساخته  از ورقهاي فلزي رنگ  شده (coated) استاندارد (كه گاهي به تنهايي براي پوشش بناها به كار مي روند) در كارخانه استفاده مي شود. ساندويچ پانلهاي با عايق پلی اورتان، به روش تزريق مجزا يا با تزريق پيوسته ساخته مي شوند. در صورت استفاده از چسب مي توان از مواد عايق ديگر نيز استفاده نمود.

کارکرد ساندویچ پانل و مصالح ساخته شده

کارکرد ساندویچ پانل در این سایت بطور کامل و جامع بیان شده که کارکرد ساندویچ پانل در کجاست و چگونه است مصالح بکار رفته در ساندویچ پانل چه چیزی است .

ساندویچ پانل مانند هر مصالح ساختمانی کارکرد های مختص به خودش را دارد، مثلا اینکه در چه سازه هایی از ساندویچ پانل استفاده کنیم ؟؟؟ و اینکه تمامی ریزه کاری های پانل را در نظر بگیریم  و همچنین از چه مواد و مصالحی ساخته شده ؟؟؟این سوالی است که ما دقیق به آن پرداختیم.

ساندویچ پانل چیست ؟ انواع ،ویژگی ،مزایا

ساندویچ پانل یک مصالح ساختمانی مدولار است که برای پوشش ساختمان ها و سازه ها بر اساس تکنولوژی قاب طراحی شده است و از سه لایه تشکیل شده است: دو ورقه مواد سفت و سخت و عایق بین آنها.  بطور کلی ابعاد ساندویچ پانل به شما امکان می دهد سقف یک خانه نسبتاً بزرگ را بدون درزهای افقی بپوشانید – حداکثر طول ساندویچ پانل با توجه به محدودیت های حمل و نقل، می تواند 12 متر باشد.

پانل سقفی پلی اورتان

پانل های پلی اورتان یا ساندویچ پانل پلی اورتان از دو ورقه فلزی و یک هسته سفت و سخت در بین آنها تشکیل شده استاین هسته سفت و سخت دارای مواد پلی اورتان است که به دلیل خواص عایق حرارتی آن شناخته شده است.

ساندویچ پانل های فوم پلی اورتان به دلیل مواد عایق عالی و تحمل فشار و رطوبت هوا، در صنایع غذایی، صنایع لبنی و سردخانه ها ترجیح داده می شود.

پانل دیواری پلی اورتان به طور گسترده در ساختمان های صنعتی، سردخانه ها، انبارها، ساختمان های اداری و سایر واحدهای تجاری استفاده می شود.

مشخصات و ویژگی های ساندویچ پانل پلی اورتان

ساندویچ پانل سردخانه ای

طراحی این پانل ها بگونه ای می باشد که پس از نصب ، اتصال کامل بین پلی اورتان دو قطعه پانل مجاور صورت میگیرد.

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل های موجود در بازار در انواع بسیار زیاد و مختلفی وجود دارند که با توجه به نوع آن میتواند قیمت مختلفی داشته باشد. از انواع این محصول ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

پانل

دیواری

پانل

سقفی

پانل

پلی اورتان

پانل

 پلی استایرن

پانل

پشم سنگ

پانل

 پشم شیشه

ساندویچ پانل

دیواری

ساندویچ پانل

سقفی

ساندویچ پانل

پلی اورتان

ساندویچ پانل

 پلی استایرن

ساندویچ پانل

پشم سنگ

ساندویچ پانل

 پشم شیشه

انواع پانل سقفی

  • سقفی اورگانیک

  • سقفی گالوانیزه

  • سقفی آلومینیوم

  • ساندویچ پانل پلی اورتان

ساندویچ پانل ها محصولاتی پرکاربرد هستند که در عین حال که ساده به نظر میرسند اما در کیفیت های مختلفی در بازار موجود اند و باید مراقب بود تا محصولاتی که کیفیت تقلبی دارند را به جای کیفیت اصلی خریداری نکرد.

به طور کلی میتوان گفت که  در مدارس، اکثر بیمارستان ها ،درمانگاه های سیار ، مکان های عمومی یا خصوصی، سردخانه های صنعتی و نیمه صنعتی ، در اکثر ویلا های پیش ساخته و مناطق مسکونی، سوله های کارخانجات و سازه های فضایی سقف کاذب ومکان های سر پوشیده ، از ساندویچ پانل ها استفاده میشود.

تولید ساندویچ پانل

یکی از فاکتورهای مهم در هنگام خرید ساندویچ پانل، نحوه تولید ساندویچ پانل ها است .که به وسیله دستگاه های مدرن و پیشرفته انجام می گیرد. لایه های ساندویچ پانل نقش بسیار مهمی در انتخاب آن ها دارد. این پانل ها از 3 بخش مختلف تشکیل شده که قسمت های بیرونی از ورق های مختلف آلومینیوم، گالوانیزه، آلوزینک ساخته می شوند. لایه میانی این پانل ها از اهمیت زیادی برخوردار هستند که معمولا از عایق های پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه ساخته می شوند که لایه میانی پشم سنگ و پشم شیشه از مقاومت بیشتری در برابر حریق و فشار برخوردار هستند. دو نوع دیگر شامل فوم پلی استایرن و پلی اورتان می شود.

نصب ساندویچ پانل در تهران

شرکت پانل کاران سبلان با بیش از 30 سال سابقه مدیران و تیم اجرایی خود در زمینه ساخت سازه های فلزی و نصب پوشش ها گوناگون از جمله ساندویچ پانل امادگی ارائه خدمات حرفه ای به مشتریان خود می باشد. یکی از نکات مهم و کلیدی جلوگیری از هدر رفت متریال مصرفی می باشد.

دلایل جایگزینی ساندویچ پانل با مصالح سنتی

با گسترش نیاز و بهینه سازی مصرف و توجه ببیشتر به جلوگیری از اتلاف انرژی در سطح ملی میتوان ساندویچ پانل را به عنوان یکی از مواد اصلی عایق کاری واحد های صنعتی – تجاری دانست .امکان نصب در شایط مختلف آب و هوایی و سرعت اجرا را میتوان از دیگر مزایای عمده ساندویچ پانل در مقایسه با مصالح سنتی دانست.